Cardiofitness

Fitness

Contact

Voeding

Tarieven

High Tech Gym © 2014    Neerpelt Belgium    Tel.0476 87 90 99    www.hightechgym.be    BTW BE 0899764773

Openingstijden maandag t/m vrijdag 9-12 uur en 17-22 uur, zaterdag & zondag 10-13 uur

Home Over ons Contact & Route

Fitness heeft een positieve invloed op uw gezondheid

Het regelmatig doen van fitnessoefeningen biedt ontelbare voordelen. De meeste mensen geven gewichtsverlies als belangrijkste doel van hun fitness programma op, of ze willen er gespierder en fitter uitzien. Toch zorgen regelmatige fitness oefeningen niet alleen voor een mooier lichaam, maar bieden ze nog tal van voordelen. We zetten er een aantal op een rijtje:

Een betere nachtrust
Studies bewijzen dat mensen die 3 maal per week een goed uitgebalanceerd programma voor krachttraining volgen, een betere nachtrust hebben.

Meer energie
Regelmatig bewegen verhoogt het gehalte aan endorfine in het menselijk lichaam, wat zorgt voor meer energie. Het doen van fitness oefeningen is een zeer goede manier om vermoeidheid te bestrijden. Sommige mensen gebruiken als excuus dat ze te moe zijn om, na hun dagtaak, nog even fitness oefeningen te doen. Het goede nieuws is dat 3 maal per week een half uurtje sporten, zorgt voor een verhoogd energie peil! Zeg maar vaarwel tegen de vermoeidheid.

Een verbeterd zelfbeeld
De meeste mensen die regelmatig fitnessen zien er niet alleen beter uit, ze voelen zich ook beter, zowel lichamelijk als geestelijk. Weten dat je iets goed doet voor je lichaam zal je zelfbeeld vergroten, wat uiteindelijk je zelfvertrouwen doet toenemen.

Een verhoogde stofwisseling (metabolisme)
Regelmatig fitness oefeningen doen zorgt voor meer en sterkere spieren. Spieren verbruiken meer energie dan vet, dus zelfs in rust verbrandt uw lichaam meer energie! Het werken met gewichten komt uw metabolisme enkel ten goede: zelfs als u niks doet, verbrand u energie!

Minder stress
Het volgen van een fitnessprogramma vermindert stress: door het trainen daalt uw bloeddruk en wordt het bloed sneller door uw aders gepompt. Bovendien verzet het uw zinnen en kan u alle slechte gevoelens, frustraties en irritaties van u af trainen.

Grotere lenigheid
Een goed uitgekiend programma verbetert uw kracht en lenigheid, wat de kans op blessures verkleint.

De botten worden steviger
Zelfs bij oefeningen op hogere leeftijd, worden de menselijke botten steviger wanneer u regelmatig traint op kracht.

Verbeterde hartfunctie
Het volgen van een krachttrainingsschema verbetert de kracht van alle spieren in uw lichaam, dus ook van uw hart. De oefeningen zorgen niet alleen voor minder lichaamsvet, maar ze verbeteren ook het hart, waardoor het efficiënter bloed en zuurstof door uw lichaam pompt.

Minder kwaaltjes
Hoe fitter u bent en hoe gezonder u eet, hoe minder kans u loopt op allerlei kwaaltjes en blessures. Het volgen van een goed uitgewerkt fitnessprogramma werkt dus ook preventief tegen ziektes en aandoeningen.